HVIS JEG SKAL BESKRIVE MIG SELV MED 3 ORD, MÅ DET VÆRE... Smilende, venlig og en drillepind - hvis jeg kan slippe afsted med det. Hvis en kunde virker lidt mut bliver det et mål for mig, at få personen til at smile!
DET HELE STARTEDE... Da jeg kom i lærer ved Kolding Ny Glaslager tilbage i '87. På det tidspunkt havde vi ikke fået computere endnu - det griner vi stadig af engang imellem; hvor anderledes det var dengang. Der var noget der hed leveringstider! Efter endt elevtid der, kom jeg til VG glas og var der i mange år, indtil det blev opkøbt af Scanglas i '94. Så røg jeg til afdelingen i Esbjerg og arbejdede der, og for fire år siden kom jeg så til Odense, hvor jeg er i dag. Jeg har altid været i internt salg.
DET HELT SÆRLIGE VED GLAS OG GLASBRANCHEN ER... At enten kan man lide det, ellers kan man ikke. Jeg er stadig dybt imponeret over alt det man fortsat kan lære og erfare om glas. Og hvor meget man stadig kan udvikle. Det synes jeg stadigvæk, på trods af mine mange år i glasbranchen. Glas er bare noget helt særligt... Og det er ikke bare noget, man kigger igennem, vel?
JEG ER ALLERBEDST TIL... At turde stille spørgsmålstegn, og sige min mening, baseret på mine mange års erfaring inden for glasbranchen. Og jeg har en god mavefornemmelse, som jeg altid følger. Det ser jeg som en indre styrke. Hvis jeg sidder med en fornemmelse af, at der er fejl i en ordre, griber jeg knoglen og følger op. Ni ud af ti gange har der været en fejl. Og så har jeg en ret god telefonstemme, har jeg erfaret igennem mine år som intern sælger. Det får jeg i hvert fald tit at vide.
I MIT ARBEJDE KAN JEG BEDST LIDE... Telefonsalget. Det er nok også derfor, jeg har arbejdet med internt salg altid. Og så elsker jeg tiderne, hvor jeg kan få lov til at fordybe mig i ordrerne. Der får min kreativitet lov til at flyde, for ofte arbejder jeg med specialløsninger. Så der kan jeg få lov at nørde og 'opfinde den dybe tallerken'. Jeg har mange kunder der kommer ind til mig, og som begynder at fortælle mig om nogle helt andre ting, end det de egentlig kom for. Så kunderelationen er også vigtig for mig. Og så kan jeg egentlig meget godt lide at sidde i en lille afdeling, som vores afdeling i Odense. Man har altid en finger på pulsen og ved hvad der sker.
EN TYPISK ARBEJDSDAG FOR MIG... Er aldrig typisk. Der er ikke to dage der ligner hinanden. Når jeg møder ind om morgenen, ved jeg aldrig, hvordan en dag ser ud efter en time. At telefonen ringer ligger fast, men man ved aldrig hvad der kommer ind. Og så kommer de eksterne sælgere med opgaver, men man ved aldrig hvad eller hvor meget. Jeg har ikke nogen faste arbejdsopgaver jeg skal sørge for, der er jeg mere fritstillet. Og det passer godt for mig, for så flyder min kreativitet.
NÅR JEG HAR EN DÅRLIG DAG... Går jeg ud og bliver væk. Det er ikke engang løgn. Så går jeg en tyve minutters tid, som jeg kalder 'at blive væk'. Jeg sørger hvert fald for ikke at dele min dårlige dag med andre. Og frisk luft plejer at hjælpe på tingene! Det er også tit her, jeg finder løsningen på en udfordring. Hvis jeg synes noget er svært, så tænker jeg lidt over det, inden jeg går i krig. Lade den summe lidt i baghovedet, og når så jeg går ud og bliver væk, så dukker der som regel en løsning op.
JEG ER MEST STOLT AF... Hotel Ritz i Aarhus. Omkring 60 hotelværelser skulle udstyres med en bruseløsning, og ikke ét værelse var ens! De skulle bookes hver enkel. Det var en speciel opgave, og det var en kæmpe sejr at få det til at lykkedes og komme i mål med projektet!